Załóż bezpłatne konto
KONTAKT 535 558 022
MENU

KURIER – BTL W PIGUŁCE

Opublikowano: 2013-10-16

KURIER BTL LOGISTIK - to platforma ułatwiająca klientom nadanie paczek przy minimalnym zaangażowaniu ich czasu. Usługa dedykowana dla Klienta działającego w segmencie B2B, B2C, C2C.

Wypełniając prosty interaktywny list przewozowy, w łatwy i szybki sposób nadasz paczkę/paletę , zamawiając kuriera w dowolne miejsce w Polsce. KURIER BTL LOGISTIK to nowoczesne, bezpieczne i niedrogie nadawanie przesyłek przez Internet . Jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Usługi kuriersko – spedycyjne w jednym miejscu, dysponujemy flotą setek kurierów z wielu firm w całej Polsce, rzetelnie i z poświęceniem wypełniamy powierzone nam zadania. Każdy Klient traktowany jest indywidualnie, dopasowujemy ofertę i usługi na miarę potrzeb i oczekiwań danego konsumenta.


 Jak działa wycena paczek?

Aby zapoznać się z ofertą naszej firmy i dokonać wyceny należy skorzystać ze specjalnego formularza dostępnego na stronie głównej serwisu. W pierwszej kolejności należy wybrać rodzaj przesyłki np. koperta krajowa lub paczka zagraniczna a następnie wprowadzić jej parametry tj. dokładną wagę rzeczywistą oraz wymiary. Dokładność wprowadzonych danych ma duży wpływ na poprawność wyceny. W kolejnym kroku należy w miarę potrzeb wybrać usługi dodatkowe i kliknąć wyceń. Nasz system dokona przeliczeń w oparciu o otrzymane informacje i przedstawi dostępne oferty firm współpracujących z naszym serwisem.

 

Jak odbywa się obsługa zleceń?

Wszystkie zamówienia na przesyłki przyjmowane są wyłącznie poprzez naszą stronę internetową. Podczas składania zamówienia należy postępować zgodnie ze wskazówkami naszej aplikacji. Złożenie zamówienia odbywa się w 5 krokach:

KROK 1 - wycena paczki. Prosimy o podanie wagi i wymiarów oraz wybranie ewentualnych usług dodatkowych. W tym kroku można wybrać więcej niż jedną paczkę do tego samego odbiorcy. Kliknięcie przycisku wyceń spowoduje wyliczenie ceny.

KROK 2 - wybór kuriera spośród ofert dostępnych w serwisie.

KROK 3 - Wprowadzenie danych nadawcy i odbiorcy. Zleceniodawcą paczki może być zarówno nadawca jak i odbiorca a także osoba trzecia. W formularzu nadawcy i odbiorcy można wprowadzić dowolne dane. Domyślnie wprowadzone są dane właściciela konta, ale można je dowolnie modyfikować w trakcie składania zlecenia.

KROK 4 - dokonanie płatności. Płatności można dokonać na kilka sposobów. Najprostszy i najszybszy to skorzystanie z systemu płatniczego transferuj.pl, z którym nasz system jest zintegrowany i płatności są obsługiwane automatycznie. Kolejnym sposobem jest przelew tradycyjny na nasz rachunek bankowy, jednak może to wpłynąć na termin realizacji zlecenia z uwagi na księgowania międzybankowe. Ostatni sposób to zasilenie skarbonki w naszym serwisie większa kwotą i opłacanie przesyłek ze środków w niej zaksięgowanych. Opcja skarbonki jest przydatna i wygodna dla klientów korzystających z usług kurierskich regularnie.

KROK 5 - wydrukowanie etykiet przewozowych i oczekiwanie na przyjazd kuriera.

 

Dokumenty przewozowe

Etykiety przewozowe generowane przez nasz system, to bardzo ważna kwestia w procesie realizacji zlecenia. Należy korzystać wyłącznie z etykiet, które udostępniamy do wydrukowania ze względu na wyeliminowanie błędów. Klienci decydujący się wypisanie listów przewozowych ręcznie biorą na siebie odpowiedzialność za błędy wynikające z nieprawidłowego podania danych dotyczących płatnika, informacji o usługach dodatkowych itp. Nasza firma w takim przypadku nie ponosi odpowiedzialności za takie dokumenty przewozowe i wszelkie reklamacje związane z błędami zawartymi w ręcznych listach przewozowych będą odrzucane.

 

Skarbonka

Funkcjonalność aplikacji dostępna wyłącznie dla klientów posiadających konto w serwisie. Umożliwia doładowanie większą kwotą jednorazowo i wykorzystanie zgromadzonych na niej środków na zamówienia w dowolnym momencie bez ograniczeń czasowych. Wygodne rozwiązanie dla klientów korzystających regularnie z przesyłek w naszym serwisie. Eliminuje konieczność wykonywania wielu przelewów za zamówienia.

Faktury

Fakturowanie odbywa się automatycznie na podstawie otrzymanych danych do faktury. W zależności od tego czy klient posiada konto w systemie czy nie oraz od sposobu płatności faktury za usługi świadczone przez naszą firmę mogą być wystawione w różnym momencie:

  • Klient nieposiadający konta w systemie otrzyma fakturę od razu po opłaceniu zlecenia
  • Klient posiadający konto w systemie opłacający zamówienia przy pomocy płatności online otrzyma fakturę zbiorczą za wszystkie opłacone zlecenia w trakcie danego miesiąca kalendarzowego. Faktura jest wystawiana automatycznie 1 dnia kolejnego miesiąca (np. 1 lutego za miesiąc styczeń) i jest dostępna do pobrania w zakładce faktury po zalogowaniu się do serwisu
  • Klient posiadający konto, ale korzystający ze środków wpłaconych do skarbonki otrzymuje fakturę za doładowanie skarbonki w serwisie od razu po dokonaniu płatności. Korzystając z tych środków na zamówienia potem już faktura nie będzie za nie wystawiona. Faktura jest dostępna w panelu klienta w zakładce faktury po zalogowaniu do serwisu.
  • Anulowanie zlecenia opłaconego poprzez system transferuj.pl i wpłata środków do skarbonki. Faktura zostaje wystawiona analogicznie do doładowania skarbonki i jest dostępna w zakładce faktury po zalogowaniu do serwisu.

 

Obsługa przesyłek pobraniowych

W zależności od przewoźnika, z którym współpracuje nasza platforma obsługa pobrań wygląda następująco: 

  • UPS - zwrot pobrania następuje w terminie do 14 dni roboczych od dnia dostarczenia przesyłki do odbiorcy.
  • DHL - zwrot pobrania następuje w terminie do 14 dni roboczych od dnia dostarczenia przesyłki do odbiorcy.
  • DPD - zwrot pobrania następuje w terminie do 14 dni roboczych od dnia dostarczenia przesyłki do odbiorcy.
  • Fedex - zwrot pobrania następuje w terminie do 14 dni roboczych od dnia dostarczenia przesyłki do odbiorcy.

W przypadku przesyłek pobraniowych po zarejestrowaniu kwoty w naszym systemie każdy klient otrzymuje powiadomienie o dokonaniu przelewu na jego rachunek w formie wiadomości e-mail zawierającej kwotę pobrania oraz nr przesyłek , za które przelew jest realizowany.

 

Ubezpieczenie przesyłek

Wszystkie przesyłki są standardowo ubezpieczone, jednak wysokość tego ubezpieczenia zależy od firmy kurierskiej. U naszych partnerów wygląda to następująco:

  • UPS - w cenę podstawową przesyłki jest wliczone ubezpieczenie do kwoty 323 PLN
  • DPD - w cenę podstawową paczki jest wliczone ubezpieczenie do kwoty  1 000 PLN
  • DHL - w cenę podstawową przesyłki jest wliczone ubezpieczenie do kwoty 0 PLN
  • Fedex - w cenę podstawową przesyłki jest wliczone ubezpieczenie do kwoty 5000 PLN

Istnieje możliwość wykupienia dodatkowej ochrony. W tym celu w trakcie podawania parametrów przesyłki należy podać deklarowaną wartość paczki. Nasz kalkulator policzy dodatkową polisę i po dokonaniu zapłaty prześle przewoźnikowi odpowiednie informacje jednocześnie generując odpowiednie dokumenty przewozowe zawierające dodatkowe ubezpieczenie paczki.

Opłata dodatkowa za rozbieżności między stanem faktycznym a deklaracją w serwisie

W przypadku stwierdzenia rozbieżności między danymi zadeklarowanymi w trakcie składania zlecenia i opłaty a stanem faktycznym stwierdzonym przez przewoźnika i wystąpienia opłat dodatkowych nasza firma sceduje je na zleceniodawcę obciążając jego portfel kwota wynikającą z różnic. Dotyczy to zarówno wymiarów i wagi ale również dopłat za przesyłki niestandardowe, duże paczki oraz oversize. Nasza firma na podstawie zestawień od przewoźników bada dokładnie takie rozbieżności kontrolując wszystkie przesyłki pod kontem wagi, wymiarów oraz innych wspomnianych wcześniej dopłat.

 

Reklamacje

Nasza firma chce uczestniczyć i uczestniczy aktywnie również w procesie reklamacyjnym. W tym celu przygotowaliśmy uniwersalny formularz reklamacyjny, który jest niezbędny do rozpoczęcia procesu reklamacji. Wypełniony formularz należy przesłać na adres email naszej firmy lub pocztą. Do wypełnionego formularza, który znajduje sie u dołu strony należy dołączyć wszelkie niezbędne dokumenty związane ze zdarzeniem np. kopie listu przewozowego, fakturę sprzedaży, potwierdzenie transakcji z allegro itp. Nasza firma gromadzi niezbędne dokumenty i składa reklamację u przewoźnika. Po otrzymaniu odpowiedzi klient jest informowany o wynikach złożonej reklamacji.

 

Kontakt z nami

Preferujemy kontakt mailowy, ze względu na możliwość obsługi większej ilości zgłoszeń. Aby usprawnić proces obsługi zgłoszeń przygotowaliśmy specjalny formularz kontaktowy, w którym należy wybrać temat kontaktu. Pozwala to na skierowania sprawy do odpowiedniej osoby kompetentnej do wykonania zgłoszonego zlecenia. W zależności od tego czego dotyczy zgłoszenie staramy się obsługiwać sprawy na bieżąco. Odpowiedź do klienta dociera w ciągu kilku minut.

Biuro Obsługi Klienta - czynne od poniedziałku do piątku  w godzinach 8:00 - 16:00

Zapraszamy do korzystania z naszych usług i liczymy na owocną współpracę.

Galeria

poradnik BTL1